Bugün günlerden, Dondurma dondurma dondura dondura dondurma :)))




 Bizim mutfakta , "Muzlu dondurma"  out,  "Muz dondurması" in :)) 
Bağımsız  bir lezzet olarak kendisi bu ismi hakediyor :) 


Her yaz sık sık yapıyorum. Yani o kadar zahmetsiz ki ben bir şey yapıyorum bile diyemeyeceğim. Kendiliğinden evimizde oluşuyor diyelim ona da :)))

Evde muz varsa hiç unu ,yağı ,şekeri karıştırma işin içine:) 
At buzluğa birazcık donsunlar. Sonra at blendra karıştır iyice. 
Krema gibi olunca içine birazcık fıstık ezmesi koy. Şöyle bir karıştır. Kıvamını da yokla bu arada.
(Bu bana poz veren hiç şekersiz olanından.. Bunu da dene ama fıstık ezmesi biraz şekerliyse de 
neden olmasın? :) 

Ben bazen yeniden atıyorum buzluğa. 
İyice sıcak günlerde iyice bir takırdasın diye..

Dondurmaya illa benzetilecekse e evet benziyor. Ama diyorum ya gerekmiyor. Diyabetliler için yemek tarifleri veren bir sitede ,yıllaaaar önce denk gelmiştim. Çok kıymetlim oldu sonra :)









Yorumlar