Bugün günlerden, Yoğurt mayalıyorsam cumartesidir.



Tanıştırayım ; Bu benim süt tencerem:) 


Cumartesi sabahları "sütçü dede" eeerkenden eve sütümüzü getirir. 
İyiiiice kaynatırım. Mis gibi süt kokusu eve yayılır :) 
Yoğurt mayalamak kolaydır. Benim gibi üşengeçlere tembellere bile zor gelmez. 
Market yoğurdu kendimi bildim bileli bizim eve girmez. Yasak yok tabii. Yani özellikle süzme yoğurtlu bir şeyler hazırlıyorsam daha kıvamlı olsun istiyorsam bazen alırım. Bazen de ev yoğurdumuzu biraz mayonezlendiririm. Ama bunlar hep mezelik durumlar için geçerlidir. 
Yoğurt kaşıklayacaksak illaki kendi yoğurdum. 





Sütler kaymak bağladıktan bir süre sonra gidip gelip parmağımla sıcaklığını ölçerim. Eğer süt parmağımı hemen çekmeyeceğim kadar ılınmışsa, ayy yandıım demiyorsam, vakit geçirmeden bir önceki hafta mayaladığım yoğurttan yeni mayamı hazırlamaya başlarım. 


Mayamı hazırlamak derken zinhar zahmetli bir iş değil:) 
Bir kaseye önceki haftanın yoğurdunu koyarım. Sonra içine bu yeni sütten tahta kaşıkla bir kaç kaşık süt katarım. İyice karıştırırım. 
Ayran kıvamına gelir. 
Böylece mayalık olarak kullanacağım yoğurt da ılınmış olur.  
Sonra bu ayran kıvamındaki 1 kase mayalık yoğurdu bu sütlerin içine eşit şekilde dökerim. Hiç karıştırmam, başka bir şey yapmam. 



Kapların üzerini kapatırııım, 


Ve hepsinin üstüne örtü sererim. Kışın daha kalın bir örtü bazen havlu seriyorum. 
Yazın ise ince örtülerden bazen bir bazen iki tane. 
Ondan sonrası uyusun da büyüsün ninni:) 
6-7 saat sonra kapaklarını açar ve buzdolabına alırım. 
Ertesi gün yeni haftanın yoğurtları yenilmeye hazırdır :) 



Yorumlar