Bugün günlerden, Adı güzel kendi güzel PÖTİPEN :)


Pötipen, pötipen, pötipencik :) 

Ne tatlı bir ismi var değil mi? 

Öyle uzun yıllardır kullandığım bir tarif ki bu... 



Sorum şu ; 
Yarın sabah kahvaltıya, pişmesi dahil toplam 15 dakikada hazır olacak 
bir küçük ekmekcik eklemek ister misiniz? 

Şu yazıyı okumanız ve bu fotoğraflara bakmanız bile yapmaktan daha uzun sürecektir inanın :) 


Önce malzemeleri söylüyorum: 
1 su bardağı un
1/4 su bardağı sulu yoğurt
40 gr tereyağ (ben biraz eritip katıyorum)
1 /2 pak. kabartma tozu 
1 tutam tuz



Bunların hepsini bir kaba boşaltın. 
Ve üzerine baharatlardan zevkinize göre ne eklerseniz, buyrun :)

Benim bu sabah yaptığıma eklediklerim sırasıyla, 
1 çay kaşığı mahlep,
1 tatlı kaşığı zerdeçal
1 çorba kaşığı kırmızı biber
1 çorba kaşığı keten tohumu 
ve küçücük doğranıp hazırlanmış taze soğan..

Bazen ceviz ve binde bir de olsa zeytin eklediğim de olur..
Nane ,dereotu hepsi olur. 





 Ben tam buğday unu kullanıyorum. Bazen hamur toplanmakta biraz zorlanırsa üstüne bir parça daha serpiyorum. 







Ya renklerin güzelliği :) 
Şimdi bunu bir yoğurun. 
Hop diye hamur olsun :) 




Sonra o hamurdan küçük parçalar koparın yuvarlayın ve 200 dereceye ayarlamış olduğunuz 
fırına koyun. 
10 dakika bilemedin 12. 
Anlarsınız zaten piştiğini. 


Bu verdiğim ölçüden 7-8 tane pötipen çıkıyor. 
Yok yapmışken şöyle bol bol olsun derseniz ölçüyü duble yapın. 
Hatta eliniz değmişken komşulara da dağıtın ❤❤❤



Not: Daha önce pötipen tarifi vermiştim. Oradaki ölçüler birazcık farklı..Mesela yoğurt tercih ediyorum artık ama süt de olur... Unu 1 bardak olarak koyuyorum (iyice kalın bir un bu kullandığım çünkü) hamur toplamazsa üzerine serpiyorum. Fotoğraflarda gördükleriniz bu ölçüyle yapıldı. Önceki dönemin ölçüleri ve ekmekciği burada  :) 

Yorumlar

Yorum Gönder